fredag 10 augusti 2007

Snart bär det iväg

Har nu tillbringat drygt en vecka i Chiang Mai, tagit det riktigt lugnt och försökt kurera mig från en fantastiskt aggresiv öron inflammation. Så mycket prommenader, mycket böcker och många Thai massager :-)
Under veckans gång har jag nog besökt ett tio tal bokaffärer, dem e så härliga. Hyllor efter hyllor, trånga gångar och bara en massa begagnade böcker från golv till tak. Har spenderat många timmar bläddrandes i böcker allt ifrån Kapitalet till Vatten mellonen. Min jaktlycka har framför allt bestått av små enkla böcker som jag ska använda till undervisning, men en tjock bibel blev det till mig själv - om Yoga.
Så dem senaste morgonar när jag vaknat har jag rullat ut ur sängen, ner på golvet och försökt mig på en massa olika positioner - Ingen vacker syn kan jag meddela. Tydligen ska detta hjälpa en att hitta harmoni... hmmm tveksam... om jag har tur spräcker jag inte alltför många muskler och leder.

Ikväll ska jag hoppa på tåget till Bangkok - en tolv timmars resa (om man har tur, för vad jag förstått så e tågen här ALLTID försenade). Från Bangkok tar jag sedan flyget till Delhi, Indien. Jag kommer spendera två veckor i Delhi, vet inte riktigt vad jag ska göra, men hoppas på många intressanta möten. Lite nervös... men allt ordnar sig.....tillslut.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till i indien och kul att du har hittat fram till yoga :) snart blir det kanske lite feng shui oxå?! haha kram

Anonym sa...

Hej gumman! Nu har jag äntligen kommit hem från sommaren på gotland och kan ta del av allt vad internet innebär.. :) Det verkar ju som att du har det bra i alla fall, är lite avis faktiskt... Ska bli spännande att läsa om äventyren i Indien! Ta hand om dig...