måndag 24 december 2007

Julaftons morgon

Jaha då var det julafton - väldigt märkligt! Jag vet att man varje år säger att man inte har hunnit få en riktig julstämning innan julen är här, men detta år slår nog alla rekord. Till och när jag firade jul i Botswana var det mer julstämning. Men julafton är det. den började med att min underbara vän Agnes ringde mig klockan fem på morgonen och önskade god jul (hon hade inte riktigt koll på tidskillnaden :-)) och nu några timmar senare sitter jag här och funderar på vad man ska hitta på en dag som denna. Ska försöka styra upp lite julpyssel med mina elever och sen funderar jag och Frida på om vi ska försöka oss på att göra knäck, finns inga ugnar här så baka är svårt, men lite julgodis hade ju varit mums! Ikväll tror jag att det ska bli lite fest här på kontoret, men som alltid här nere är det lite svårt att organisera saker så vi får se vad som händer :-)

God jul på er alla! Dagar som dessa får jag allt lite hemlängtan, saknar er alla!

Inga kommentarer: