söndag 13 januari 2008

En degig helg

Denna helgen har inte mycket vettigt blivit gjort - under fredagskvällen slank en hel del Pinacolada ner och under lördagen fick jag betala priset. Frida och jag upptäckte en video affär där dem faktiskt hyr ut filmer som inte är dubbade till Thai, så med fem filmer i väskan, chips, cola och choklad kröp vi in i mitt rum och degade hela dagen och kvällen framför filmerna. Kvällen toppades med en hamburgare på vår kära "Canadian Daves" för att sedan åka hem till mig och titta på ytterligare en film. Söndagsmorgonen började med en härlig frukost även den hos "canadian Dave", vilken serverar fantastiskt goda bagels. Pricet jag får betala nu efter denna frossans helg är en fantastiskt öm mage. Allt fett och bröd satte magen i chock då den under 8 månader i stort sett endast fått ris.

Idag när jag vaknade så insåg jag att det nu är ganska exakt tre månader kvar tills jag kommer hem till Sverige igen. Tidigare har jag haft lite hemlängtan men nu när det känns nära så börjar tankarna redan vandra om vart nästa resemål kan bli :-) Varför ska man vara i Sverige när hela världen ligger framför än!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det kan man undra =) Själv ska jag till Tanzania hela mars. Ska bli skojigt!

Kram V