måndag 17 september 2007

Äntligen kommit igång!

Idag startade äntligen Women Intership Program, dvs. det jag kom ner hit för att göra har kommit igång. I morse hade vi en öppningscermoni och på eftermiddagen hade jag min första lektion med eleverna. Tyvärr har inte alla studenter kommit än, då säkerhetsriskerna för att resa genom Burma just nu är ännu högre. Men åtta av studenterna är här, och jag är så glad att äntligen få börja arbeta. Idag lekte vi mest en massa lära-känna-varandra leker, men imorgon börjar allvaret :-)
Så får börja vänja mig vid att bli kallad "teacher" istället för Carro, det är ju en viss skillnad med respekten till lärare här än i Sverige. Mitt enda problem just nu ärhur jag ska hinna med mitt nya moderskap till min söta kattunge - kanske får hon hänga på vid lektionerna :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går bra med undervisandet och med lilla katten.

Anonym sa...

Lycka till teacher!