måndag 10 september 2007

Ska skriva mera

Fått en hel mängd frågor varför jag inte skrivit oftare. Troligen pga. Demonstrationerna inne i Burma så har vårt Internet har varit nere i nu nästan en vecka, så därav ingen uppdatering, men även inte haft så mycket att skriva. Har tagit det mest lugnt. Mae Sot är ju ingen stad för direkta nöjen. Enkel beskrivning av staden, två huvudgator, ett trafikljus, en acceptabel bar och den lokala marknaden. Så några storstilade nöjen är svårt att ta sig för här. Dessutom så känns det lite som om jag e i husarrest på kvällarna då jag inte vågar mig ut på gatorna. Ni som känner mig vet ju hur rädd jag brukar vara av att gå hem själv på kvällarna, då läskiga gubbar har en förmåga att förfölja mig. Här dock är jag inte särledes rädd för att bli överfallen - det vill säga av människor. I Mae Sot så styr däremot Hundmaffian på nätterna. På dagarna är dem flesta gatuhundarna ganska snälla, men så fort solen går ner samlas dem i grupper och terroriserar och sprider skräck i staden. På min lilla röda cykel så känner jag mig inte allt för kaxig när en blandning av Rotweiler och varulv kommer gläfsandes efter mig. Visserligen fyllt cykelkorgen med en hel hög av stenar, men dessa hjälper tyvärr inte alltid.

1 kommentar:

Catti Ullström sa...

Haha... jag känner igen mig i den beskrivningen.