måndag 24 september 2007

Så va det måndag igen

Så börjar min andra vecka som lärare, har nog insett efter den första veckan att jag nog måste ta det lite mer basic, och mina pedagogiska tanlanger måste förbättras en hel del :-) Men träning ger färdighet, hoppas jag...

Helgen har som vanligt varit lugn, städat efter den bajsande och kissande missen, handtvättat och ja tagit det lugnt. Men tror nog att Tor där uppe bråkar med mig, så fort jag tvättat färdigt och hängt upp allt så börjar det ösregna - så kläderna luktar sunk igen och bara att börja om. men men inga jätte problem kanske :-)

Det är ju än väldigt spännande tid just nu då det händer väldigt mycket inne i Burma, första gången på nästan 20 år som liknande aktivitet pågått, så här på kontoret springer folk fram och tillbaka och rapporterar det senaste dem hört. Många känner sig väldigt optimistiska och hoppas på att demostrationerna ska ge förändring. Men bakom all optimism ser man även en stor rädsla för att juntan ska slå tillbaka med vapen åteigen.

Inga kommentarer: