lördag 24 november 2007

Brrrr

I natt va den första natten sedan jag kom till Thailand som jag inte hade min fläkt under mitt lilla tält av myggnät på full fräs, vaknade imorse och - ja frös faktiskt lite. Att foket här springer omkring med vinterjackor känns kanske lite väl att ta i - det är ju fortfarande runt 27 grader under dagarna :-) Jag tycker det är riktigt skönt att det inte är stekande hett. Hjärnan har börjat fungera på normal hastighet igen, tidigare kändes det som hela jag smälte bort. Har alltid trott att jag velat bo i ett varmt land, men är nu mer tveksam. Är nog nordbo i själen - behöver mitt årliga höstdepp - huttrande och min stora varma tröja med en kopp te i knät.

Igår va vi ute några NGO:are och firade födelsedag, lycklig då jag lyckades låna en motorcykel så jag slpp oroa mig för hundmaffian. Så helt klart en lyckad kväll.
Nu är det åter till uppsatsskrivandet...

okej att det e lite kyligare... men mössa - behövs verkligen det???

Inga kommentarer: