måndag 12 november 2007

Visa run till Lao


Så va man äntligen tillbaka i Thailand. I onsdags satte jag mig på en buss för att ta mig till Lao, efter tre månader i Thailand måste man lämna landet och ansöka om ett nytt visum. Resan dit var en mardröm - 17 timmar bussresa. Upp och ner genom bergen, på en värre buss efter den andra. Men väl framme i Lao fick jag min belöning - ett svanskt bageri! Semlor, kanelbullar, kokosbollar, bröd...Mums! Tillbringade två härliga dagar i Lao, lite shopping, lite öl och många promenader. Väldigt avslappnat land, och inte alls så mycket turister som i Thailand.



Men känns riktigt skönt att vara tillbaka i Mae Sot, känns som att komma hem. Dessutom så möttes jag av alla mina elever som sa hur mycket dem saknat mig, och mina älskade katter som kom och gosa upp sig hos mig. Härligt att vara tillbaka! Överlycklig Carro med en ost och skink baguette
Tar mig en öl vid floden

Inga kommentarer: