måndag 19 november 2007

Passet trasigt

Mitt pass börjar falla sönder, väldigt irriterande! Och efter ha pratat med Agnes så insåg jag att jag måste fixa nytt, kan bli lite svårt att korsa landsgränser annars. Så ikväll får jag sätta mig på bussen till Bangkok, besöka den svenska ambassaden för att fixa nytt. Mina tjejer har work shop den här veckan så det är ett bra tillfälle att åka. E inte ett jätte stort fan av Bangkok, känner mig lite lätt vilsen där - dessutom kostar allt det tre dubbla jämfört med Mae Sot. Men, ser i alla fall i fram emot att slafsa i mig en mäng onyttig snabbmat och inhandla lite nya böckert och filmer.

Annars rullar dagarna på bra här borta, har ganska mycket att göra, har börjat undervisa även på kvällarna, och där i mellan försöker jag jobba på med min uppsats. Den går framåt men inte så mycket mer än det....suck!

Glad nyhet i veckan, en av mina studenters pappa blev frisläppt från fängelset - suttit inne i mer än fyra år - för att ha varit politiskt aktiv!!!

Inga kommentarer: