onsdag 21 november 2007

Tur att man gillar åka buss

Blev ett väldigt snabbt besök i Bangkok. Va framme vid sex på morgonen, åkte in till stan och gick till den svenska ambassaden, fyllde i papper och tog ett underbart vackert passfoto.
8 minuter senare va jag på väg tillbaka till bussstationen. Hoppade på första bästa buss tillbaka till Mae Sot. Så senaste dygnet spenderade jag 20 timmar av 24 på en buss - kan man ha roligare. Tur e att buss systemet i Thailand faktiskt är riktigt bra. Väldigt enkelt att hitta rätt buss, och dem avgår en massa gånger varje dag. Man kan välja att åka med 2:a klass buss, 1:a klass eller V.I.P buss. Skillnaden mellan 1:a och 2:a klass är jag lite osäker på, resan ner var det 1:a klass och hem 2:a klass, och tyckte nog att bussen hem var betydligt bättre än den ner till Bangkok. Men ok man fick faktiskt en liten liten muffin på 1:a klass bussen :-).
Glad i alla fall att allt gick bra i Bangkok, jag gick inte vilse och ingen rånade mig i taxin- som jag alltid är väldigt rädd för. Gillar verkligen inte att hoppa in i en bil med en främmande karl - i en stad där man inte har en aning om dem kör rätt väg eller inte.

Inga kommentarer: